preloader

Aktualności

kategoria

„Jakoś to będzie…” czy „przezorny zawsze ubezpieczony”? – czyli jak Polacy zabezpieczają swoją przyszłość

18 marca 2024 Rynek

Polacy najczęściej martwią się o zdrowie swoje i swoich bliskich, a także finansowy komfort rodziny. Dlatego wybierają zdrowy i oszczędny styl życia – wynika z najnowszych badań zleconych przez Unum Życie.

 
Własne zdrowie to troska 60% badanych Polaków. Niemal co drugi badany wskazuje również na zdrowie dzieci, jako to największe zmartwienie. To, o co się troszczymy, determinuje nasze wybory i priorytety. Dlatego 62% badanych Polaków woli oszczędzać na wszelki wypadek. Dla ponad 40% zdrowy styl życia (47%) i profilaktyka zdrowotna (43%) to wystarczające działania, by zabezpieczyć się na wypadek choroby. Co trzeci badany sięgnie w tym celu po ubezpieczenie.
 
Pobierz infografikę i zobacz wyniki badań.
 
Więcej w informacji prasowej.

Pracownicy chcą od pracodawców ubezpieczeń

27 stycznia 2020 Rynek

Najczęściej oferowanym przez pracodawcę programem ubezpieczeniowym jest grupowe ubezpieczenie na życie. Im większa firma tym częściej jest ono oferowane. Pracodawcy rozszerzają ochronę ubezpieczeniową o inne ryzyka, a pracownicy są takimi produktami ubezpieczeniowymi zainteresowani – wynika z badania Unum Insight.

 
W obecnych czasach panującej gig economy, a także tempa zmian ekonomicznych, misja odpowiedzialnych pracodawców wykracza daleko poza generowanie zysków i zapewnianie jedynie miejsc pracy. Dziś ich rolą jest między innymi oferowanie pracownikom poczucia bezpieczeństwa finansowego poprzez stabilność zatrudnienia i wspieranie ich w tworzeniu indywidualnych planów finansowych na przyszłość. Ubezpieczenia na życie czy polisy zapewniające wypłatę świadczeń w razie nieszczęśliwych wypadków lub długotrwałej niezdolności do pracy to doskonała odpowiedź na obecne potrzeby pracownicze.” – dodaje Michał Płaczkiewicz, Dyrektor Działu Personalnego.
 
Więcej w informacji prasowej
 

***
O badaniu:
Badanie przeprowadzone w grudniu 2019 r. przez IPSOS na zlecenie Unum Życie, zrealizowane w ramach
w ramach badania Omnibus, techniką TAPI na Polakach powyżej 18. roku życia, zatrudnionych na umowę o pracę, umowę cywilnoprawną lub samozatrudnionych (N=606).

Wyniki badań Unum Insight 2019

04 czerwca 2019 Rynek

Badania pokazują, że w razie nieprzewidzianych zdarzeń Polacy chcą polegać na rodzinie, która będzie spłacać ich zobowiązania finansowe. To również dla rodziny głównie sięgamy po polisy ubezpieczeniowe.

 
Choć najczęściej wskazywanym źródłem pieniędzy na „czarną godzinę” są w Polsce oszczędności (28% wskazań), polisa na życie (25% wskazań) oraz pożyczka od przyjaciół lub krewnych (18%), to badania Unum Insight pokazują, że Polacy najczęściej mają odłożone środki na pokrycie maksymalnie 3-miesięcznych zobowiązań – tak odpowiedziało 38% ankietowanych. Jednak aż 27% ma zgromadzone środki na okres krótszy niż 1 miesiąc. Zaledwie 15% badanych posiada oszczędności, które pokryłyby więcej niż 6-miesięczne wydatki.
 
Amerykanie również sięgnęliby po oszczędności (45%) i wypłatę z polisy na życie (43%), natomiast trzecim źródłem finansowania w razie śmierci głównego żywiciela byłyby pieniądze zgromadzone na emeryturę (37% wskazań). Pożyczka od bliskich i krewnych to najmniej popularne rozwiązanie za oceanem (8% wskazań).
 

 
W razie nagłej śmierci, zarówno Polacy, jak i Amerykanie wskazali najczęściej małżonków, jako tych odpowiedzialnych za spłatę pozostałych zobowiązań finansowych. Co ciekawe, 41% ankietowanych Polaków (20% Amerykanów) uważa, że nie posiada żadnych zobowiązań finansowych, którymi obarczyliby rodzinę po ich śmierci.
 

 
Świadomość wysokości swoich comiesięcznych zobowiązań finansowych, codziennych opłat i kosztów utrzymania jest bardzo ważna dla prawidłowego oszacowania wysokości sumy ubezpieczenia. Dzięki temu w razie śmierci możemy zapewnić bliskim odpowiednio wysokie środki, które pomogą im utrzymać podobny standard życia przez dłuższy czas – komentuje Borys Kowalski, członek zarządu Unum Życie.
 
Niemal co trzeci badany Polak szacuje, że wysokość sumy ubezpieczenia w jego polisie na życie nie powinna przekraczać 100 000 zł. Co piąty Polak ocenia, że wypłata świadczenia bliskim w przypadku jego śmierci powinna wynosić od 101 000 – 250 000 zł. Ubezpieczenie na życie jest bardziej popularne w USA, gdzie polisę posiada 53% mieszkańców, niż w Polsce (44% badanych).
 
Stany Zjednoczone Ameryki to dojrzały finansowo rynek z długoletnią tradycją ubezpieczeniową. Również więcej osób, bo aż 45% doświadczyło tam wypłaty świadczenia, czyli realnej wartości ochronnej polis. W Polsce, rynek jest młodszy, odsetek osób, które miały styczność z wypłatą świadczenia wynosi 29%, natomiast wraz ze wzrostem wypłaty świadczeń i świadomości ubezpieczeniowej Polaków popularność polis na życie w Polsce będzie rosła. Z naszych badań wynika, że polisę na życie posiadają przeważnie osoby z wyższym wykształceniem, w przedziale wiekowym od 30- 59 lat, a głównym powodem zakupu polisy jest poczucie odpowiedzialności za rodzinę – dodaje Borys Kowalski.
 

 
Faktycznie, w Polsce, podobnie jak w Stanach Zjednoczonych, w powodach zakupu polisy dominują motywacje rodzinne, natomiast osoby powyżej 50. roku życia sięgają po ubezpieczenia z myślą o pokryciu kosztów pochówku. Ci, którzy nie decydują się na ubezpieczenia, najczęściej swoją decyzję argumentują zbyt wysokimi dla nich kosztami polisy lub, że nie czują jeszcze potrzeby ubezpieczeniowej (najczęściej są to osoby młode).
 

 
Bez względu na fakt posiadania polisy, ubezpieczenia na życie wzbudzają w Polakach pozytywne emocje: spokój, poczucie bezpieczeństwa i odpowiedzialność za bliskich. Podobnie jest w USA, choć tam mieszkańcy częściej niż w Polsce czują się zestresowani na myśl o ubezpieczeniu (18% w USA vs. 7 % w Polsce).
 
***
O badaniu: Unum Insight to badanie omnibusowe na reprezentatywnej próbie Polaków powyżej osiemnastego roku życia, N=970, zrealizowane techniką TAPI, przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie Unum Życie, kwiecień 2019. Badanie porównano do analogicznego badania przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych Ameryki, na reprezentatywnej próbie Amerykanów w wieku powyżej 18 roku życia.

Bonus, który ma znaczenie

16 kwietnia 2018 Rynek

72% Polaków, którzy posiadają polisę ubezpieczeniową czuje się pewnie, że w razie nieszczęśliwego zdarzenia losowego ich bliscy nie pozostaną bez środków do życia. Z tego powodu cenią polisy ubezpieczeniowe również jako benefit oferowany przez pracodawców, którzy chętnie go wykorzystują dla podniesienia atrakcyjności oferty pracy.

 
Według badania Pramerica Insight taka oferta została przedstawiona przez pracodawcę aż 74% respondentom zatrudnionym na etat. Połowa badanych osób uważa za ważne albo bardzo ważne posiadanie ubezpieczenia na życie. Wynika to też z celów finansowych, które chcieliby osiągnąć – dla 69% pracowników najważniejszym jest zagwarantowanie możliwości pokrycia niespodziewanych wydatków na leczenie, 68% nie chce stać się finansowym obciążeniem dla najbliższych, a 64% chciałoby zapewnić rodzinie odpowiedni poziom życia w razie swojej śmierci lub inwalidztwa. Potrzeba ubezpieczenia staje się coraz silniejsza, dlatego Polacy coraz chętniej korzystają z benefitów w postaci grupowego ubezpieczenia na życie.
 
Jedną z ważnych korzyści polis grupowych jest możliwość ubezpieczenia życia pracownika z zastosowaniem uproszczonej analizy stanu zdrowia ubezpieczonego” – dodaje Dariusz Modzelewski, dyrektor działu sprzedaży ubezpieczeń grupowych w Pramerica Życie TUiR SA.
 
Ubezpieczenia grupowe, tak jak inne polisy na życie, zapewniają pracownikowi przede wszystkim ochronę na wypadek śmierci, inwalidztwa i trwałej niezdolności do pracy. Pozwalają także na uzyskanie dodatkowych świadczeń m.in. w razie zgonu bliższego członka rodziny (małżonka, rodziców czy teściów), jak i z okazji narodzin dziecka. W przypadku zajścia jednego ze zdarzeń objętych ochroną, osoba ubezpieczona lub uposażeni otrzymują z góry określoną kwotę świadczenia. Świadczenie to nie podlega opodatkowaniu podatkiem od spadków ani nie wlicza się w masę spadkową.

Używamy pliki cookie

Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.