Aktualności

kategoria

Unum i Santander: w trosce o życie

09 września 2019 CSR

W dniu 6 września Unum Życie, we współpracy z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa
i Krwiolecznictwa w Warszawie oraz przy wsparciu Fundacji Santander, zorganizowało w swojej siedzibie akcję krwiodawstwa, zbierając w sumie ponad 11 litrów krwi.

 
Co roku w akcji oddawania krwi biorą udział pracownicy i współpracownicy organizatora, a także pracownicy Banku Santander. W tegorocznej edycji wzięły udział 42 osoby, spośród których 25 dawców przeszło pozytywną kwalifikację i oddało w sumie ponad 11 litrów krwi, uzupełniając tym samym zasoby krwi w RCKiK.
 
Istotą naszej pracy jest pomoc drugiemu człowiekowi i wsparcie w trudnej sytuacji życiowej. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele w takim momencie znaczy pomocna dłoń, dlatego też chętnie niesiemy pomoc tym, którzy jej najbardziej potrzebują. – mówi Małgorzata Morańska, rzecznik prasowy Unum Życie.Właśnie z tego powodu, od wielu lat, organizujemy w Unum akcje krwiodawstwa, tak chętnie wspierane przez naszych wolontariuszy. Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie naszym koleżankom i kolegom oraz sąsiadom z banku!
 
Już po raz kolejny pracownicy Santander Bank Polska wzięli udział w akcji krwiodawstwa, organizowanej wspólnie z Unum Życie. Cieszę się, że udało się zebrać ponad 11 litrów krwi. Jesteśmy dumni ze wszystkich krwiodawców. Dziękujemy za to, że pomagacie innym. – powiedziała Marzena Atkielska, prezes Fundacji Santander.
 
Akcja krwiodawstwa jest organizowana w odpowiedzi na niski stan zapasów krwi w RCKiK i zwiększone jej zapotrzebowanie szczególnie w okresie letnim. Na taki stan rzeczy wpływa między innymi zwiększona liczba wypadków komunikacyjnych. Dodatkowo wyjazdy do krajów tropikalnych stanowią jedną z przyczyn dyskwalifikacji dawców krwi. Dlatego tak ważne jest jej regularne oddawanie i organizowanie podobnych akcji krwiodawstwa, dzięki którym uzupełniane są niezbędne zasoby.

1,5 tony żywności dla potrzebujących  od wolontariuszy Unum

17 kwietnia 2019 CSR

W dniach 8-12 kwietnia, w centrali i oddziałach Unum Życie odbyła się zbiórka żywności dla potrzebujących zorganizowana przez Fundację Unum we współpracy z Bankami Żywności. W akcję zaangażowało się ponad 400 pracowników i współpracowników towarzystwa, którzy łącznie zebrali ponad 1,5 tony żywności!
 


 
W czasie zbiórki wolontariusze zgromadzili 1526 kg jedzenia: makaronów, cukru, mąki, konserw, słodyczy, przekąsek i wielu innych produktów o długiej przydatności do spożycia. Według danych Federacji Polskich Banków Żywności zebrana żywność pozwoli przygotować ponad 3000 posiłków dla najbardziej potrzebujących.
 
W Polsce ponad 1,6 miliona osób zmaga się z ubóstwem mając na miesięczne utrzymanie mniej niż 600 zł. Zbiórki żywności pomagają rodzinom wielodzietnym, osobom samotnym, seniorom, osobom z niepełnosprawnościami, które codziennie stają przed dylematami czy przeznaczyć środki na utrzymanie, leczenie czy ciepły posiłek.
 
Serdecznie dziękujemy naszym wolontariuszom za otwarte serce i wrażliwość na potrzeby innych. – komentuje Małgorzata Morańska, prezes Fundacji Unum. – Nasza akcja zbiegła się czasowo ze Świętami i dzięki staraniom naszych koleżanek i kolegów wiele polskich rodzin zmagających się na co dzień z ubóstwem, spędzi Wielkanoc przy pełnym stole.
 
Zbiórka żywności jest globalną inicjatywą społeczną Grupy Unum. W tym roku wolontariusze ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Polski zgromadzili łącznie 9,8 ton żywności.

Dzień Przedsiębiorczości w Unum Życie

20 marca 2019 CSR

Unum Życie wzięło udział w programie Dzień Przedsiębiorczości organizowanym przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. 20 marca 2019 r. uczniowie szkół średnich odwiedzili centralę firmy oraz jej oddziały, by zgłębić wiedzę na temat działania branży ubezpieczeń oraz poznać pracę w towarzystwie ubezpieczeniowym.

 
Dzień Przedsiębiorczości w Unum zgromadził 16 uczniów z LVIII Liceum Ogólnokształcącego im. K.K. Baczyńskiego, CXXII Liceum Ogólnokształcącego im. Ignacego Domeyki oraz Technikum nr 11 im. Piotra Wysockiego w Warszawie. Spotkanie rozpoczęło się prezentacją na temat historii firmy oraz wartości, które przyświecają jej pracownikom i współpracownikom w ich codziennej pracy. Uczniowie otrzymali również informacje na temat funkcjonowania zabezpieczeń finansowych oraz rynku ubezpieczeń w Polsce. Reszta dnia upłynęła młodzieży na poznawaniu codziennych obowiązków ich mentorów, dzięki czemu mogli oni doświadczyć pracy na stanowiskach w obszarze Komunikacji, Dziale Obsługi Klienta, Dziale Operacji Ubezpieczeń Grupowych, Dziale Oceny Ryzyka, IT oraz w oddziałach firmy, gdzie Life Protection Advisorzy (agenci ubezpieczeniowi Unum) spotykają się z klientami.
 
Bardzo cieszę się, że zgłosiłem się do programu Dzień Przedsiębiorczości. Dzięki takiej jednodniowej wizycie w Unum mogłem zobaczyć, jak wygląda praca takiej firmy od środka. Na pewno ułatwi mi to podjęcie trafnej decyzji przy planowaniu dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej – powiedział Szymon, uczeń CXXII Liceum Ogólnokształcącego im. Ignacego Domeyki, który był jednym z uczniów odwiedzających firmę.
 
Unum Życie od wielu lat jest partnerem Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości i corocznie wspiera ją w realizacji projektów takich jak program Otwarta Firma realizowany w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, oraz Dzień Przedsiębiorczości.
 
Dzięki takim inicjatywom my, wolontariusze mamy wspaniałą szansę doświadczyć pracy
z młodzieżą, dotrzeć ich otwartość na pierwsze doświadczenia zawodowe. Ogromnie się cieszymy, że możemy też zaspokoić ich ciekawość, pokazać jak wygląda nasza codzienna praca, jakie umiejętności są w niej ważne i jaki ma ona wpływ na innych. Takie doświadczenia wzbogacają i nas i uczniów, wspierając ich w wyborze przyszłej ścieżki kariery.
– dodaje Małgorzata Morańska, rzecznik prasowy Unum Życie.
 
Tegoroczny Dzień Przedsiębiorczości to już 16. edycja programu. Akcja co rok ucieszy się ogromnym zainteresowaniem zarówno wśród uczniów, jak i firm. Do tej pory udział w niej wzięło ponad 620 000 młodych ludzi, a w samym tylko 2018 roku – 26 000 uczniów z 668 szkół oraz 12 000 spółek i instytucji. Program jest objęty honorowym patronatem Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.

Razem możemy więcej – Dzień Wolontariusza w Pramerica Życie

26 października 2018 CSR

Fundacja Pramerica oraz Pramerica Życie zorganizowały w Polsce Dzień Wolontariusza, podczas którego wolontariusze: pracownicy, współpracownicy i ich rodziny pomagały w domach dziecka, domach dla bezdomnych, świetlicach środowiskowych, szpitalach, a także w schronisku dla zwierząt na terenie Polski.

 
262 wolontariuszy, przepracowało bezinteresownie łącznie 146 godzin we wrześniu i w październiku na rzecz 10 placówek w 9 miastach w Polsce, by pomóc tym, których los wyjątkowo doświadczył.
 
Pomoc innym jest w DNA naszej organizacji. Zaangażowanie naszych wolontariuszy dowodzi nie tylko wrażliwości na potrzeby innych, ale także pokazuje, że łącząc siły wnosimy niezwykłą wartość dla ludzi, których otaczamy naszym wsparciem. Na co dzień dbamy o naszych klientów, a poza pracą angażujemy się, by nieść pomoc w lokalnych społecznościach.” – powiedziała Aneta Podyma-Milczarek, prezes zarządu Pramerica Życie.
 
Dzień Wolontariusza polega na wykonywaniu pracy charytatywnej na rzecz lokalnych społeczności, by nieść pomoc tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. Pomoc opiera się nie tylko na pracach remontowych i porządkowych, ale również na zorganizowaniu atrakcji dla podopiecznych placówek.
 
W tym roku firma odwiedziła: Dom dla Bezdomnych Betlejem w Warszawie, Stowarzyszenie Św. Celestyna w Mikoszowie, Dom Dziecka w Kórniku, Centrum Administracyjne nr 1 Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Krakowie, Szpital Dziecięcy w Olsztynie, Tęczowy Domek Interwencyjny w Szczecinie, Schronisko dla Zwierząt w Bydgoszczy, Stowarzyszenie „Nowy Port” im. K. Lisieckiego „Dziadka” w Gdańsku, Centrum Opiekuńczo-Wychowawcze Pomocy Dziecku i Rodzinie w Sosnowcu oraz Stowarzyszenie „Wspólnymi Siłami” Dom Samotnych Matek z Dziećmi w Warszawie.

Używamy pliki cookie

Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.