
18 firm ubezpieczeniowych sfinansuje dodatkowe call center dla Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS). Organizatorem przedsięwzięcia jest Polska Izba Ubezpieczeń. To kolejna inicjatywa branży ubezpieczeniowej, która wspiera osoby walczące z koronawirusem na pierwszej linii oraz Polaków, zmagających się ze skutkami pandemii. Ubezpieczyciele sfinansują pracę 100 dodatkowych konsultantów przez najbliższe pół roku.
– Naszą społeczną rolą jest niesienie pomocy w najtrudniejszych sytuacjach życiowych. Pandemia bez wątpienia jest taką sytuacją. Dlatego pomagamy i działamy znacznie szerzej niż wynikałoby to wyłącznie z zapisów w umowach ubezpieczenia. Pomoc jest potrzebna w wielu wymiarach. Branża ubezpieczeniowa chce dołożyć swoją część – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.
Środki przeznaczone przez ubezpieczycieli na dodatkowe call center dla GIS to pomoc dla osób z podejrzeniem lub chorych na COVID-19. Praca konsultantów zostanie zorganizowana w taki sposób, by byli oni dostępni dla potrzebujących przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. W przedsięwzięciu wzięło udział 18 firm ubezpieczeniowych: Allianz, Aviva, Axa, Compensa, Credit Agricole Ubezpieczenia, Ergo Hestia, Generali, Interrisk, MetLife, PKO Ubezpieczenia, Grupa PZU, Saltus, TUW TUW, Uniqa, Unum, Vienna Life, Warta i Wiener.
– Doskonale wiemy, jak bardzo potrzebne jest wsparcie, bo wśród naszych bliskich i znajomych coraz częściej doświadczamy skutków pandemii. Solidarność w trosce o Polaków i ochrona najważniejszych wartości: życia i zdrowia to wyraz wspólnej misji, jaka łączy branżę ubezpieczeń i cieszę się, że możemy połączyć siły z 17 innymi firmami finansując tak ważne dziś narzędzie wsparcia i komunikacji, jaką jest centrum telefoniczne GIS – komentuje Aneta Podyma-Milczarek, prezes zarządu Unum Życie.
Pomoc na wielu frontach
Do tej pory Unum podjęło już szereg inicjatyw mających na celu wsparcie Polaków w walce z pandemią. Było to m.in. dofinansowanie lub zakup potrzebnego sprzętu medycznego oraz środków ochrony osobistej, uproszczenie procedur zawierania i przedłużania umów ubezpieczenia, a także zdalną obsługę oraz szereg rozwiązań, które mają na celu zapewnienie ochrony w obliczu trudności finansowych klientów spowodowanych skutkami pandemii. Wszystkie informacje o tym, jak spółka oraz Fundacja Unum wspiera Polaków w tych czasach dostępne są na stronie https://coronavirus.unum.pl/

363 wolontariuszy z Warszawy, Krakowa, Gdańska, Poznania, Szczecina, Bydgoszczy, Rzeszowa, Olsztyna, Łodzi i Wrocławia zaangażowało się w Dzień Wolontariusza organizowany przez Fundację Unum. Potrzebna w pandemii pomoc dotarła do służb medycznych, seniorów, osób ubogich i bezdomnych, dzieci walczących z chorobami, a nawet do bezdomnych czworonogów.
Pracownicy i współpracownicy Unum Życie zaangażowali się w pomoc wybranym szpitalom i domom opieki społecznej, wyposażając je w środki ochrony oraz specjalistyczne środki do dezynfekcji. Pomoc trafiła ponadto do osób bezdomnych i ubogich, którym wolontariusze zakupili niezbędne artykuły spożywcze i higieniczne. Wsparliśmy finansowo rodziny opiekujące się dziećmi z niepełnosprawnością, które z uwagi na ograniczony budżet i mniejsze możliwości skorzystania z pomocy medycznej zmagały się z dodatkowymi wyzwaniami. Wolontariusze przekazali pieniądze na rzecz dzieci chorych na raka przebywających w klinice onkologicznej. Ochotnicy nie zapomnieli też o czworonogach, które straciły dotychczasowe wsparcie i zmagały się z głodem.
Pandemia dotknęła w mniejszym lub większym stopniu wszystkich, a Ci, którzy na co dzień zmagają się z trudnościami losu musieli stawić czoła dodatkowym wyzwaniom, takim jak utrata dochodu, brak możliwości leczenia czy terapii oraz brak środków do życia. Corocznie spotykaliśmy się, aby nieść pomoc wybranym placówkom, jednak w tym roku musieliśmy zmienić formułę. W trosce o bezpieczeństwo naszych wolontariuszy musieliśmy zrezygnować ze wspólnej, zespołowej pracy, a w zamian poprosiliśmy naszych wolontariuszy, by wskazali nam miejsca i osoby, które w ich społecznościach najbardziej ucierpiały i tam z ich pomocą sfinansowaliśmy potrzebną pomoc. Natychmiastowa reakcja naszych wolontariuszy i ogromne zaangażowanie są wyrazem ich niezwykłej wrażliwości i życzliwości oraz gotowości do nieustannego wsparcia potrzebujących i choć nasze wsparcie to kropla w morzu aktualnych potrzeb, to dzięki współpracy naszych wolontariuszy wiemy gdzie i jak tę pomoc możemy wspólnie nieść – komentuje Małgorzata Morańska, prezes zarządu Fundacji Unum.
W ramach Dnia Wolontariusza pomoc wolontariuszy dotarła do:
• Fundacji Wspólnota Chleb Życia,
• Grupy „Warszawa szyje maski dla medyków”,
• Fundacji na Ratunek Dzieciom z Chorobom Nowotworową,
• Narodowego Szpitala Onkologicznego w Krakowie,
• Stowarzyszenia Świętego Celestyna w Mikoszowie,
• Samodzielnego Publicznego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Szczecinie,
• Domu Pomocy Społecznej Św. Wincentego w Chorzowie,
• Domu Dziecka w Bninie,
• Przytuliska dla Zwierząt w Głownie,
• Domu Seniora Włókniarz im. Jana Pawła II w Łodzi,
• dzieci z klubów Olimpiady Specjalne Warmińsko-Mazurskie oraz do rodzin potrzebujących
z Bydgoszczy i Rzeszowa.

Unum Życie TUiR S.A. organizuje cykl webinariów „Best for U”. To seria wykładów z uznanymi ekspertami, których celem jest dzielenie się wiedzą i troska
o dobrą przyszłość.
Od wielu miesięcy towarzyszy nam poczucie niepokoju i niepewności co do kształtu przyszłości.
W takiej sytuacji na znaczeniu zyskują wartości troski i odpowiedzialności za siebie, bliskich, oraz ich bezpieczna przyszłość. Chcąc wesprzeć klientów w realizacji ów wartości i pomóc im w podejmowaniu mądrych decyzji życiowych w tych niepewnych czasach, Unum uruchamia ogólnodostępny cykl webinariów „Best for U”.
Wśród ekspertów zaproszonych do projektu znajdują się Marcin Popkiewicz, analityk megatrendów, ekspert i dziennikarz zajmujący się powiązaniami w obszarach gospodarka-energia-zasoby-środowisko, który opowie o wpływie człowieka na przyszły kształt świata; dr Joanna Heidtman, psycholog i socjolog, doktor nauk humanistycznych, która podzieli się znaczeniem kontroli i odpowiedzialności
w codziennym życiu; dr Mariusz Kujawski, specjalista kardiolog ze specjalizacją z hipertensjologii, echokardiografista, który zaprezentuje jak dbać o własne serce i kondycję fizyczną, by cieszyć się zdrowiem jak najdłużej.
„U podstaw bezpieczeństwa zawsze stoi wiedza, którą chcemy się dzielić, by wspierać klientów
i pozostałych odbiorców w tych niełatwych czasach. Tak rozumiemy dbałość o ich spokój ducha i bezpieczną przyszłość. Wierzmy, że spotkania z ekspertami dostarczą im wartościowej wiedzy i inspiracji, dzięki którym będą czuli się pewniej w obliczu aktualnych wyzwań” – komentuje Aneta Podyma-Milczarek, prezes zarządu Unum Życie.
Aby wziąć udział w webinariach, należy zarejestrować się pod adresem: https://spotkanie.unum.pl/

Fundacja Unum wraz z Ikano Bankiem przeznaczyły środki na pomoc najbardziej potrzebującym seniorom. Do akcji „Pomagamy razem” włączyli się zaangażowani wolontariusze: agenci i pracownicy Unum. Współpraca Ikano Banku i Fundacji Unum zaowocowała pomocą ponad 300 seniorom, zapewniając im najpotrzebniejsze rzeczy i fundując 1000 posiłków.
„Wsparcie potrzebujących zawsze wyzwala pozytywną energię, radość i satysfakcję, być może nawet większą niż u obdarowanych. Tak jest i w przypadku zespołu Ikano Banku. Cieszymy się, że mogliśmy połączyć nasze zaangażowanie z doskonałym zapleczem organizacyjnym wolontariatu Fundacji Unum. To nasze wspólne przedsięwzięcie udowadnia, nie po raz pierwszy, że w pracy zespołowej: jeden plus jeden równa się trzy z plusem – (plus za serce). Niech ta pozytywna energia rośnie, zaraża innych i rozprzestrzenia się wokół nas.
Dziękuję wszystkim, niesamowitym wolontariuszom Fundacji Unum za fantastyczne wsparcie naszego wspólnego projektu!” – Sylwester Pedowicz, Dyrektor Ikano Banku Oddział w Polsce. Więcej w informacji prasowej.